Ga naar de inhoud

Online content in de juiste tone of voice en met een helder doel voor ogen. Klik op de afbeeldingen om de opdrachten te lezen.

KLIK OM DE NIEUWSBRIEF TE LEZEN

KLIK OM DE VIER CONTENT IDEEËN TE LEZEN

KLIK OM DE TWEE UITGEWERKTE CONTENT IDEEËN TE BEKIJKEN

Nieuwsbrief en Instagram post | Content Collectief

FICTIEVE OPDRACHT VOOR CONTENT COLLECTIEF | IKEA + EN VTWONEN 

De opdracht: 

Er wordt een nieuw Instagram kanaal opgebouwd voor het nieuwe design-merk IKEA+. Om de eerste volgers te krijgen is er een deal gesloten met vtwonen.

Wat moet er worden ingeleverd:

  • Eén nieuwsbrief die de volgers van vtwonen aanspoort om het nieuwe account van IKEA+ te volgen.
  • Vier content ideeën voor Instagram
  • Twee van de vier content ideeën uitgewerkt met captions

Doel:

  • Zoveel mogelijk triggeren om de e-mail te openen
  • Een tekst die de nieuwe doelgroep aanspreekt
  • Zoveel mogelijk lezers triggeren om IKEA+ op Instagram te volgen
  • De content ideeën en captions zo mogelijk laten aansluiten bij de doelgroep
  • Zoveel mogelijk engagement triggeren (met engagement bedoelen we: likes, comments en saves). Hoge engagement is namelijk een positief signaal voor het Instagram algoritme, en zorgt ervoor dat de posts vaker getoond worden in de explore tab

Social media | Epiphora Methode bv

Voor het bedrijf Epiphora Methode bv denk ik mee in het maken van content voor Instagram Linkedin en Youtube.

Epiphora BV is een klein bedrijf en samen zoeken we naar de juiste tone of voice en vorm waarin we onszelf willen presenteren. 

Het bedrijf richt zich op zorgprofessionals die de Epiphora Methode willen toevoegen aan het behandelaanbod. We hebben als doel om te informeren en willen integer communiceren. 

 

Voor de Epiphora Methode maak ik:

  • Informatieve posts in minimalistisch design. Zoals interviews of informatie over de nieuwste bevindingen van de methode. Ik edit dit in Canva.
  • Video’s, waarbij ik de basic editing doe samen met de ondertiteling. Ik maak daarbij gebruik van verschillende apps, bijvoorbeeld Capcut.

De content post ik op Linkedin, Youtube en Instagram en daarbij maak ik uiteraard gebruik van tactische captions, hashtags en alternatieve tekst. 

We posten om de twee weken. 

SCROLL VERDER OM MEER WERK TE ZIEN

KLIK OM HET BLOG TE LEZEN

KLIK OP HET BLOG OM DE VERANTWOORDING TE LEZEN

Blog | simonenarraina.com

Voor mijn werk als lichaamsgericht coach schrijf ik SEO blogs. Ik onderscheid me van andere lichaamswerkers doordat ik werk met de Epiphora Methode.  

Mijn doelgroep zijn mensen zijn mensen met langdurige chronische klachten en mensen met emotioneel trauma die zich weer veilig willen voelen in hun lijf.   

Mijn USP is dat ik ervaringsdeskundige ben op dit gebied.

Het blog met de zoekterm ‘Epiphora Methode Oefeningen’ en ‘Epiphora Methode Ervaring’ scoort het hoogste, genereert de meeste leads.

Instagram | simonenarraina.com

Op Instagram maak ik reels aan de hand van deze blogs. Ik maak daarbij bewust gebruik van hashtags, zoekwoorden en handige technieken. Zoals:

  • Beweging aan het begin van het filmpje om de aandacht te trekken van de kijker
  • De kijker prikkelen om te blijven kijken, zoals gebruik maken van  opsommingen. 
  • Bewuste stijlkeuzes, zoals het toevoegen van een beetje humor in de reel en geen gelikte camerabeelden; dit houdt mijn interactie met potentiele nieuwe klanten zo trouw mogelijk aan de werkelijkheid. What you see is what you get. 

Daarnaast maak ik gebruik van Instagram Stories, waar ik de kijker op verhalende wijze meeneem in een bepaald thema. Zo praat ik vaak direct tegen de kijker, voeg ik persoonlijke elementen toe zoals laten zien waar ik mee bezig ben in huis en koppel dat met een bruggetje aan de content en mijn aanbod.